The effects of question generation by students on their achievement in the pharmacology courses

Rafieyan, M. (1999) The effects of question generation by students on their achievement in the pharmacology courses. Journal of Shahrekord Uuniversity of Medical Sciences, 1.

[img]
Preview
Text
7.pdf

Download (703kB) | Preview
Official URL: http://journal.skums.ac.ir/article-1-619-fa.html

Abstract

یکی از فاکتورهای موثر در یادگیری شرکت کردن در فعالیت های یادگیری (Active learning) است. تهیه سوال توسط دانشجویان می تواند یکی از راه های درگیر کردن دانشجویان در فعالیت های یادگیری باشد. در این مطالعه این فرضیه روی 150 نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مورد مطالعه قرار گرفت. دانشجویان برحسب معدل ترم های تحصیلی قبل ردیف و سپس دانشجویانی که در ردیف های فرد قرار داشتند در یک گروه و دانشجویانی که در ردیف های زوج قرار داشتند در گروه دیگر قرار داده شدند. گروه اول فقط از جلسات فرد تدریس و دانشجویان گروه دوم از جلسات زوج تدریس سوال تهیه کردند (3 سوال چهار جوابی یا 6 سوال جاخالی و یا 10 سوال Matching) لذا هر دانشجویی فقط از جلسات فرد و یا زوج تدریس سوال طرح کرده بود. در امتحان پایان ترم به ازای هر جلسه تدریس سه سوال به دانشجویان داده شد و نمراتی که دانشجویان از جلساتی که سوال طرح کرده بودند با نمرات کسب شده توسط همان دانشجویان از جلساتی که سوال طرح نکرده بودند مقایسه گردیدند و با انجام T-test بین این دو گروه مشخص گردید که تهیه سوال می تواند در اخذ نمره بهتر موثر باشد (P

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Learning, Education, Effect of question generation
Subjects: QV pharmacology
Divisions: Faculty of Medicine > Basic Sciences Academic Groups > Department of Physiology
Faculty of Medicine > Department of Clinical Sciences > Department of pharmacology
Reserach Vice-Chancellar Department > Journal of Shahrekord University of Medical Sciences
Depositing User: zahra bagheri .
Date Deposited: 05 Sep 2017 04:04
Last Modified: 05 Sep 2017 04:04
URI: http://eprints.skums.ac.ir/id/eprint/4467

Actions (login required)

View Item View Item