Comparison of the effectiveness of two academic advisors’ educational methods on the level of students’ satisfaction in Hamadan University of Medical Sciences

hazavehei, m. (2003) Comparison of the effectiveness of two academic advisors’ educational methods on the level of students’ satisfaction in Hamadan University of Medical Sciences. Journal of Shahrekord Uuniversity of Medical Sciences, 5.

[img]
Preview
Text
90.pdf

Download (267kB) | Preview
Official URL: http://journal.skums.ac.ir/article-1-191-fa.html

Abstract

دانشجویان دانشگاه ها درطی تحصیل خود برای توانمندی، موفقیت و پیشگیری از مشکلات تحصیلی نیازمند مشاوره راهنمایی تحصیلی می باشند. دانشگاه ها موظف اند نیاز دانشجویان را دراین خصوص برطرف نمایند. با توجه به تحقیقات انجام شده دانشجویان از اقدامات اساتید راهنمای خود رضایت نداشته اند. لذا، این تحقیق به منظور مقایسه تأثیر دو روش آموزشی در جهت افزایش توان ارائه مشاوره و راهنمایی اساتید راهنما در نتیجه رضایت دانشچویان از راهنمایی و مشاوره آنها بعمل آمد. در این مطالعه 72 استاد راهنما در پیش آزمون (قبل از آموزش) و 87 استاد راهنما در آموزش شرکت نمودند. شرکت کنندگان درآموزش به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم گردیدند. گروه اول (43=n) در کارگاه آموزش یک روزه شرکت نمودند. گروه دوم (44n=) فقط موارد آموزشی برای خودآموزی دریافت نمودند. رضامندی دانشجویان از ارائه مشاوره و راهنمایی اساتید خود قبل از آموزش تعداد 445 دانشجو و پس از آموزش به تعداد961 دانشجو در سه گروه (گروه اول، دارای اساتید راهنمای شرکت کننده در کارگاه، گروه دوم، دارای اساتید راهنمای دریافت کننده مواد آموزشی و گروه سوم، دارای اساتید راهنمایی بدون عملکرد یا مداخله در ارائه مشاوره و راهنمایی) توسط پرسشنامه ای مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج حاصل نشان داد اختلاف معنی داری بین رضامندی دانشجویان گروه پیش آزمون (82/10,SD=52/25=X)، گروهی که اساتید آنها در گروه اول بودند (13/9,SD=28/29=X)، گروهی که اساتید راهنمای آنها در گروه دوم (61/8 ,SD=65/24=X) قرار گرفتند و گروهی که اساتید آنها خدمات مشاوره و راهنمایی ارائه ننموده (پس آزمون بدون مداخله) (04/8,SD=98/16=X) موجود بوده است (05/0P

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Academic advising, Medical students, Students’ satisfaction
Subjects: W General medicine- Health professions > Medical Education W.18
Divisions: Reserach Vice-Chancellar Department > Journal of Shahrekord University of Medical Sciences
Depositing User: zahra bagheri .
Date Deposited: 04 Sep 2017 05:44
Last Modified: 04 Sep 2017 05:44
URI: http://eprints.skums.ac.ir/id/eprint/4386

Actions (login required)

View Item View Item