Efficay of consoling guidelines on decreasing of psychological problems of newly arrived students of Shahrekord university of medical sciences

Moghadassi, J. and mardani, A. and Nikfarjam, M. (2005) Efficay of consoling guidelines on decreasing of psychological problems of newly arrived students of Shahrekord university of medical sciences. Journal of Shahrekord Uuniversity of Medical Sciences, 7.

[img]
Preview
Text
31.pdf

Download (216kB) | Preview
Official URL: http://journal.skums.ac.ir/article-1-62-fa.html

Abstract

زمینه و هدف: استرس ها یا فشارهای عصبی در هر محیطی واکنش های غیر اختصاصی ارگانیسم را موجب می شوند و ضرورت تغییر و تحول را در روند معمولی زندگی به دنبال دارند. با توجه به اینکه محیط دانشگاه می تواند حاوی عوامل استرس زا از قبیل دور شدن از محیط خانواده، مسائل مالی، مشکلات ارتباطی و غیره باشد و لزوم توجه و کاهش استرس در بین دانشجویان را می طلبد، این تحقیق با هدف بررسی تأثیر راهبردهای مشاوره ای بر کاهش مشکلات روانشناختی دانشجویان جدید الورود (80-79) دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد انجام گرفت. روش بررسی: این مطالعه یک تحقیق نیمه تجربی است که بر روی تعداد 40 نفر از 148 نفر دانشجویان جدید الورودی که به روش سرشماری انتخاب شده بودند و در آزمون اولیه با استفاده از پرسشنامه GHQ-28، نمره 23 و بالاتر از آن را کسب نمودند انجام شد. نمونه ها به روش تصادفی به دو گروه مورد و شاهد تقسیم شدند. سلامت روانی هر دو گروه به مدت 3 ماه بدون انجام هر گونه مداخله ارزیابی گردید و سپس گروه مورد به مدت 4 ماه تحت آموزش راهبردهای مشاوره ای قرار گرفت و نتایج حاصل از پرسشنامه مورد نظر با استفاده از آزمونهای آماری ANOVA، t-test و Dankan تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها: نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد 1/81 نمونه ها دختر و 9/18 پسر بودند. میانگین نمرات کل در گروه مورد قبل از مداخله 14/3±60/23، بعد از مداخله 01/3±90/14 بود (001/0P

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Anxiety, Sicial skills, Psychoanalysis, Relaxation, Social dysfunction.
Subjects: WM Psychiatry
Divisions: Reserach Vice-Chancellar Department > Journal of Shahrekord University of Medical Sciences
Depositing User: zahra bagheri .
Date Deposited: 03 Sep 2017 07:34
Last Modified: 03 Sep 2017 07:34
URI: http://eprints.skums.ac.ir/id/eprint/4284

Actions (login required)

View Item View Item