The comparison of distraction and EMLA Cream effects on pain intensity due to intravenus Catheters in 5-12 years old thalassemic children

Alavi, A. and Zargham, A. and Abdyzdan, Z. and Namnabati, M. (2005) The comparison of distraction and EMLA Cream effects on pain intensity due to intravenus Catheters in 5-12 years old thalassemic children. Journal of Shahrekord Uuniversity of Medical Sciences, 7.

[img]
Preview
Text
19.pdf

Download (201kB) | Preview
Official URL: http://journal.skums.ac.ir/article-1-46-fa.html

Abstract

زمینه و هدف: رگ گیری یکی از پروسه های دردناک در کودکان بوده و یکی از علل پریشانی آنها می باشد. بسیاری از کودکان به ویژه کودکان مبتلا به بیماری های مزمن همچون تالاسمی از درد ناشی از پروسه های درمانی که در آنها از کاهش دهنده های درد استفاده نمی شودرنج می برند. این مطالعه با هدف بررسی مقایسه ای تأثیر کرم EMLA (Eutectic Mixture of Local Anesthetic)و انحراف فکر بر شدت درد رگ گیری در کودکان مبتلا به تالاسمی انجام شد. روش بررسی: پژوهش حاضر یک پژوهش تجربی از نوع کارآزمایی بالینی یک سوکور با طرح متقاطع، یک گروهی و سه مرحله ای می باشد که بر روی 32 کودک مبتلا به تالاسمی در گروه سنی 12-5 سال که شرایط ورود به مطالعه را داشتند به روش آسان انتخاب و هر آزمودنی به صورت تصادفی در سه مرحله به فاصله زمانی 14 روز تحت سه روش انحراف فکر، کرم EMLA و عادی قرار گرفتند. اطلاعات از طریق مقیاس اوچر و پرسشنامه ترس از درمان کودکان CMFS (Children Medical Fear Scale) جمع آوری و با استفاده از آزمون های آماری تی زوج و ویلکاکسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که بین میانگین شدت درد عددی و فتوگرافیک دو روش انحراف فکر و کرم EMLA با روش عادی تفاوت معنی داری وجود دارد (001/0p

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Distraction, EMLA cream, IV catheters, Pain in children, Thalasemia.
Subjects: WH Hemic and Lymphatic System
WM Psychiatry
WS Pediatrics
Divisions: Reserach Vice-Chancellar Department > Journal of Shahrekord University of Medical Sciences
Depositing User: zahra bagheri .
Date Deposited: 03 Sep 2017 06:40
Last Modified: 03 Sep 2017 06:40
URI: http://eprints.skums.ac.ir/id/eprint/4271

Actions (login required)

View Item View Item