Problem–based learning: a new experience in education of pediatric nursing course to nursing students

Aein, F. and Nourian, K. (2006) Problem–based learning: a new experience in education of pediatric nursing course to nursing students. Journal of Shahrekord Uuniversity of Medical Sciences, 8.

[img]
Preview
Text
3.pdf

Download (140kB) | Preview
Official URL: http://journal.skums.ac.ir/article-1-20-fa.html

Abstract

چکیده: زمینه و هدف: بر اساس شواهد موجود، آموزش بر پایه حل مسأله (Problem Based Learning=PBL) یکی از موفق ترین متدها در رسیدن به اهداف آموزش عالی می باشد. اما متأسفانه این روش به دلیل صرف وقت زیاد و تعداد زیاد دانشجویان کلاس در تدریس درس تخصصی پرستاری مورد استقبال قرار نگرفته است. در این مطالعه با ایجاد تغییراتی در روش PBL استاندارد با هدف بالا بردن قابلیت اجرا و میزان تأثیر آن در یادگیری دانشجویان در مقایسه با روش سخنرانی (Lecture Based Learning=LBL) مورد بررسی قرار گرفته است. روش بررسی: پژوهش حاضر، یک مطالعه نیمه تجربی دو گروهی و یک مرحله ای است که طی آن دو گروه 30 نفری از دانشجویان پرستاری که واحد پرستاری را اخذ نموده بودند، به طور تصادفی به گروههای آزمون و کنترل تقسیم بندی شدند. پس از اطمینان از یکسان بودن رفتار ورودی دانشجویان، گروه آزمون تحت آموزش به روش PBL تعدیل شده و گروه کنترل تحت آموزش به روش سخنرانی قرار گرفتند. در پایان ترم امتحان مشابهی، محتوی سؤالات چهار گزینه ای از هر دو گروه به عمل آمد و نتایج با استفاده از نرم افزار SPSS و آمار استنباطی و توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که میانگین نمرات آزمون نهایی دانشجویان تحت آموزش به روش PBL 6/1±5/15 و در دانشجویان آموزش دیده به روش سخنرانی 7/1±6/12بود (05/0p

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Education, Problem-based learning, Lecture, Learning, Student, Nursing.
Subjects: WY Nursing > Nursing Education WY.18
Divisions: Reserach Vice-Chancellar Department > Journal of Shahrekord University of Medical Sciences
Depositing User: zahra bagheri .
Date Deposited: 03 Sep 2017 05:46
Last Modified: 03 Sep 2017 05:46
URI: http://eprints.skums.ac.ir/id/eprint/4254

Actions (login required)

View Item View Item