Effect of iron and zinc supplementation on academic performance of primary school children

Fallahi, E. and Pouretemad, H. and Farhadi, A. (2009) Effect of iron and zinc supplementation on academic performance of primary school children. Journal of Shahrekord Uuniversity of Medical Sciences, 10.

[img]
Preview
Text
13.pdf

Download (178kB) | Preview
Official URL: http://journal.skums.ac.ir/article-1-218-fa.html

Abstract

چکیده: زمینه و هدف: در رابطه با اثر مکمل های آهن و روی بر اعمال شناختی کودکان نتایج متناقضی وجود دارد. این مطالعه با هدف اثر این مکمل ها بطور جداگانه و توام بر توانایی های تحصیلی دانش آموزان ابتدایی انجام شد. روش بررسی: این مطالعه بصورت کار آزمایی بالینی دو سو کور بر روی 101 (61 دختر و 40 پسر) دانش آموز ابتدایی انجام گرفت. نمونه ها بطور تصادفی به 4 گروه: دریافت کننده مکمل آهن (20 میلی گرم آهن در روز)، دریافت کننده مکمل روی (20 میلی گرم روی در روز)، دریافت کننده مکمل آهن+روی (20 میلی گرم آهن و 20 میلی گرم روی) و گروه شاهد (هیچ دارویی دریافت نکرد) تقسیم و به مدت 4 ماه مکمل ها را دریافت نمودند. قبل و بعد از دادن مکمل ها توانایی های تحصیلی با استفاده از میانگین نمرات مستمر سه درس (ریاضی، امـــلاء و خواندن) و چک لیست معلم جان کوای (برای محاسبه اعتبار روش اندازه گیری) اندازه گیری شد. داده ها با استفاده از آزمون های آماری آنالیز واریانس یکراهه، t مستقل و t زوجی تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: به ترتیب قبل و بعد از مداخله میانگین نمرات در گروه دریافت کننده آهن 47/2±29/17 و 35/2±95/17 (05/0P

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Academic performance, Iron, Student, Supplementation, Zinc.
Subjects: QV pharmacology > QV 704 Pharmaceutics
Divisions: Reserach Vice-Chancellar Department > Journal of Shahrekord University of Medical Sciences
Depositing User: zahra bagheri .
Date Deposited: 02 Sep 2017 06:59
Last Modified: 02 Sep 2017 06:59
URI: http://eprints.skums.ac.ir/id/eprint/4132

Actions (login required)

View Item View Item