Comparison of two educational methods (slide presentation & using microscope monitoring) in teaching experimental histology

Sadeghi, Masoud. and Hojati, Mohammadreza. and Hosseini, Seyed masih. and Ghatreh-Samani, Keihan. (2011) Comparison of two educational methods (slide presentation & using microscope monitoring) in teaching experimental histology. Journal of Shahrekord Uuniversity of Medical Sciences, 13.

[img]
Preview
Text
71.pdf

Download (172kB) | Preview
Official URL: http://journal.skums.ac.ir/article-1-455-fa.html

Abstract

زمینه و هدف: در سال های اخیر استفاده از فناوری های جدید در آموزش بسیار مورد تاکید است. اما تاثیر تغییر روش های آموزشی بر روی فراگیری دانشجویان از دیر باز مورد سوال بوده است. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر شیوه آموزشی قدیمی نمایش اسلاید های پروژکتوری و روش نوین استفاده از میکروسکوپ مونیتورینگ بر روی نمره آزمون نهایی درس بافت شناسی عملی دانشجویان رشته پزشکی انجام شده است. روش بررسی: در این مطالعه تجربی تعداد 36 نفر از دانشجویان رشته پزشکی که در کلاس بافت شناسی عملی ثبت نام کرده بودند بطور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول با روش سنتی نمایش اسلاید و گروه دوم با استفاده از میکروسکوپ مونیتورینگ مورد آموزش قرار گرفتند. در پایان نیمسال تحصیلی دانشجویان هر دو گروه در آزمون عملی ایستگاهی و یکسان شرکت کردند. سپس نمرات دانشجویان هر دو گروه جمع آوری و با استفاده از آزمون t مستقل آنالیز و مقایسه شدند. یافته ها: میانگین نمره دانشجویان گروه میکروسکوپ مونیتورینگ 39/2±32/14 و نمره گروه نمایش اسلاید 18/2±18/13 بود (05/0P>). نتیجه گیری: داده های حاصل دلالت بر آن دارند که روش های آموزشی پیشرفته تر ممکن است تاثیر زیادی در نمره آزمون نهایی فراگیران نداشته باشد.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Experimental histology, Slide presentation, Medical students, Microscope monitoring.
Subjects: QS Human Anatomy
QS Human Anatomy
Divisions: Reserach Vice-Chancellar Department > Journal of Shahrekord University of Medical Sciences
Depositing User: zahra bagheri .
Date Deposited: 29 Aug 2017 09:17
Last Modified: 20 May 2018 07:55
URI: http://eprints.skums.ac.ir/id/eprint/3935

Actions (login required)

View Item View Item