Examination of the four effectiveness methods of preventive from drug abuse on changing attitude towards drug abuse in the high schools boys

Bahraini-Borujeni, M. and Ghaedamini Haroni, Gh. and Saedzadeh, H. and Sepehri-Borujeni, K. (2014) Examination of the four effectiveness methods of preventive from drug abuse on changing attitude towards drug abuse in the high schools boys. Journal of Shahrekord Uuniversity of Medical Sciences, 16.

[img]
Preview
Text
69.pdf

Download (322kB) | Preview
Official URL: http://journal.skums.ac.ir/article-1-1470-fa.html

Abstract

زمینه و هدف: مثلث « فقر، جهل و اعتیاد»، پویایی، بالندگی، نشاط و خلاقیت را از نوجوانان می گیرد. یکی از راه های پیشگیری از اعتیاد آموزش نوجوانان است. مطالعه حاضر با هدف بررسی میزان اثر بخشی چهار روش آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد (شرکت حضوری در کلاس های آموزشی مهارت های زندگی، ارائه پوستر و کاتالوگ، ارسال پیامک و نمایش فیلم) بر تغییر نگرش نسبت به مواد مخدر در دانش آموزان پسر دوره متوسطه انجام شده است. روش بررسی: تحقیق حاضر از نوع تحقیقات نیمه تجربی است که در آن 511 دانش آموز از 4 منطقه آموزشی استان چهارمحال و بختیاری به صورت نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. جهت بررسی پژوهش ابتدا برای گروه ها، پیش آزمون انجام و جهت آموزش روش های پیشگیری، 12 جلسه آموزشی (هر هفته یک جلسه) برای هر کدام از 5 گروه برگزار شد. گروه های آزمایش و کنترل (جهت مقایسه اثر بخشی روش های گوناگون) از طریق پیش آزمون و پس آزمون با یکدیگر مقایسه شدند. یافته ها: از بین روش های پیشگیرانه در تغییر نگرش، روش های شرکت حضوری در کلاس های آموزشی مهارت های زندگی و آموزش از طریق فیلم اثر معنی داری (05/0>P) نسبت به آموزش از طریق پوستر و کاتالوگ و ارسال پیامک از طریق تلفن همراه داشتند (05/0

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Attitude, Training, Addiction, Prevention, Life skills, Drug abuse.
Subjects: WM Psychiatry
Divisions: Reserach Vice-Chancellar Department > Journal of Shahrekord University of Medical Sciences
Depositing User: zahra bagheri .
Date Deposited: 27 Aug 2017 09:08
Last Modified: 27 Aug 2017 09:08
URI: http://eprints.skums.ac.ir/id/eprint/3717

Actions (login required)

View Item View Item