Compare the effectiveness of face-to-face educationwithleaflet on preoperative knowledge of patients undergoing elective surgery- A randomized clinical trial

Noorian, Kobra and Rajaei, M. and Moazeni-Bistgani, M. and Aein, Fereshteh (2013) Compare the effectiveness of face-to-face educationwithleaflet on preoperative knowledge of patients undergoing elective surgery- A randomized clinical trial. Journal of Clinical Nursing and Midwifery, 2.

[img]
Preview
Text
9.pdf

Download (153kB) | Preview
Official URL: http://jcnm.skums.ac.ir/article-1-22-fa.html

Abstract

زمینه و هدف: طبق شواهد موجود بیماران از عدم دریافت اطلاعات لازم جهت آمادگی قبل از عمل و مراقبتهای پس از عمل رنج می برند. این مطالعه به مقایسه تأثیر دو روش آموزش کلامی چهره به چهره و آموزش از طریق پمفلت بر میزان دانش بیماران کاندیدای عمل جراحی غیراورژانس پرداخته است. روش بررسی: در این مطالعه کارآزمایی بالینی، 90 نفر بیمار کاندیدای عمل جراحی غیراورژانس با روش نمونه گیری تدریجی آسان وارد مطالعه گردیدند و به طور تصادفی و تدریجی دریک گروه کنترل و دو گروه آزمون (گروه آموزش کلامی چهره به چهره و گروه آموزش از طریق پمفلت) توزیع شدند. متغیر وابسته پژوهش را سطح دانش بیمار در مورد آمادگی های قبل، حین و پس از جراحی تشکیل می داد که با استفاده از آزمون دانش چند گزینه ای قبل و پس از مداخله مورد سنجش قرار گرفت.. یافته ها: دانش قبل از عمل بیماران پس از انجام مداخله در گروه های آزمون بطور معنی داری بالاتر از گروه شاهد بود (05/0>(P ولی بین دو گروه آزمون تفاوت معنی داری بدست نیامد (05/0

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Face to face education, Leaflet, Knowledge before operation, Patient education. آموزش چهره به چهره، پمفلت، دانش قبل از عمل جراحي، آموزش به بيمار.
Subjects: W General medicine- Health professions > W.20.55 H9 special topics A-Z (Human expenmentation)
Divisions: Reserach Vice-Chancellar Department > Journal of Clinical Nursing and Midwifery
Journal of Clinical Nursing and Midwifery
Depositing User: Users 1 not found.
Date Deposited: 26 Aug 2017 03:33
Last Modified: 02 Jun 2020 06:16
URI: http://eprints.skums.ac.ir/id/eprint/3576

Actions (login required)

View Item View Item