The effect of CPR training on performance of nurses in selected hospitals of Shahrekord University of Medical Sciences, 2010

Hosseini Irani, seyed jalil. and Ayazi, Zahra. and Malekpour Teharani, Afsaneh. and Salehi tali, Shahriar. and Rahimi-Madiseh, Mohammad. (2012) The effect of CPR training on performance of nurses in selected hospitals of Shahrekord University of Medical Sciences, 2010. Journal of Clinical Nursing and Midwifery, 1.

[img]
Preview
Text
64.pdf

Download (286kB) | Preview
Official URL: http://jcnm.skums.ac.ir/article-1-48-fa.html

Abstract

زمینه و هدف: با توجه به نقش حیاتی پرستاران در احیای قلبی-عروقی بیماران دچار ایست قلبی تنفسی، این پژوهش با هدف تعیین تاثیر آموزش احیای قلبی- ریوی بر عملکرد پرسنل پرستاری بخشهای منتخب بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال 1389 انجام گردید. روش بررسی: این پژوهش مطالعه‌ای نیمه‌تجربی است که در آن کلیه پرستاران شاغل در بخشهای ICU،CCU ، اورژانس، فوریت‌ها، لیبر و ریکاوری بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به روش سرشماری انتخاب و قبل و پس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی، عملکرد آنان توسط چک لیست استاندارد شده ارزیابی و مقایسه گردید داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: میانگین سابقه اشتغال در اورژانس 2/2 سال و در سایر بخش‌ها 5/4 سال بود. در بخش سئوالات پژوهش نیز عملکرد واحدهای مورد پژوهش در ارزیابی سطح هوشیاری 6/11±8/81 درصد و در تماس با تیم احیاء4/11±53/81 درصد بود که پس از آموزش عملی به 100 درصد ارتقاء یافت و در مواردی چون استفاده از ماسک اکسیژن از 8/7± 9/42 درصد به3/8 ±25/56 درصد رسید و درخصوص کلیه سوالات در کلیه مراکز درمانی مورد بررسی، بین نمرات اخذ شده قبل و بعد از آموزش اختلاف معنی‌داری آماری وجود داشت (05/0P

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: آموزش، احياي قلبي- ريوي، عملكرد پرستاري.
Subjects: WG Cardiovascular System
WY Nursing
Divisions: Reserach Vice-Chancellar Department > Journal of Clinical Nursing and Midwifery
Journal of Clinical Nursing and Midwifery
Depositing User: zahra bagheri .
Date Deposited: 23 Aug 2017 08:22
Last Modified: 21 May 2018 05:15
URI: http://eprints.skums.ac.ir/id/eprint/3554

Actions (login required)

View Item View Item