The correlation between general health, emotional intelligence and academic achievement together on midwifery students

Namazi, Asieh. and Alizadeh, Shiva. and Kouchakzadeh-Talami, Sobhaneh. (2015) The correlation between general health, emotional intelligence and academic achievement together on midwifery students. Journal of Clinical Nursing and Midwifery, 4.

[img]
Preview
Text
18.pdf

Download (215kB) | Preview
Official URL: http://jcnm.skums.ac.ir/article-1-223-fa.html

Abstract

زمینه و هدف: سلامت روان، نقش مهمی در تضمین پویایی و کارآمدی هر جامعه ایفا می‌کند. هوش هیجانی که تعدیل کننده مهمی در فرآیند استرس می‌باشد، نقش بارزی در کاهش استرس، افزایش سلامت و بهزیستی روانشناختی دارد. این مطالعه با هدف تعیین همبستگی بین سلامت عمومی، هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مامایی انجام شد. روش بررسی: این مطالعه توصیفی-تحلیلی به روش سرشماری بر روی کلیه دانشجویان مامایی مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی رشت، (نیمسال دوم 92-1391) انجام شد. روش گردآوری داده ها پرسشنامه‌ایی مشتمل بر سه قسمت: مشخصات فردی، پرسشنامه‌های سلامت عمومی گلدبرگ و هوش هیجانی شیرینگ بود. یافته ها: میانگین نمره هوش هیجانی و سلامت عمومی دانشجویان به ترتیب 29/14±53/50 و 22/11±85/22 بود. اکثریت دانشجویان (60 درصد) در سطح سلامت کامل قرار داشتند. بین میانگین نمره کل سلامت عمومی و هوش هیجانی دانشجویان با میانگین معدل آنان ارتباط آماری معنی‌دار وجود نداشت؛ ولی بین میانگین نمره کل هوش هیجانی و نمره کل سلامت عمومی دانشجویان همبستگی آماری معنی دار مشاهده شد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه حاضر بین مولفه های هوش هیجانی و مولفه های سلامت عمومی همچون عملکرد اجتماعی، افسردگی و اضطراب همبستگی مثبت وجود دارد؛ که میتواند منجر به ارتقای سطح تحصیلی گردد. از این رو توجه به هوش هیجانی و برنامه ریزی در جهت رشد آن برای حفظ سلامت عمومی امر بسیار مهمی است.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Educational achievement, Student, General health, Emotional intelligence
Subjects: WM Psychiatry
Divisions: Reserach Vice-Chancellar Department > Journal of Clinical Nursing and Midwifery
Journal of Clinical Nursing and Midwifery
Depositing User: Users 1 not found.
Date Deposited: 23 Aug 2017 05:55
Last Modified: 29 May 2018 09:21
URI: http://eprints.skums.ac.ir/id/eprint/3507

Actions (login required)

View Item View Item