Namazi, Asieh. and Alizadeh, Shiva. and Kouchakzadeh-Talami, Sobhaneh. (2015) The correlation between general health, emotional intelligence and academic achievement together on midwifery students. Journal of Clinical Nursing and Midwifery, 4.
|
Text
18.pdf Download (215kB) | Preview |
Abstract
زمینه و هدف: سلامت روان، نقش مهمی در تضمین پویایی و کارآمدی هر جامعه ایفا میکند. هوش هیجانی که تعدیل کننده مهمی در فرآیند استرس میباشد، نقش بارزی در کاهش استرس، افزایش سلامت و بهزیستی روانشناختی دارد. این مطالعه با هدف تعیین همبستگی بین سلامت عمومی، هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مامایی انجام شد. روش بررسی: این مطالعه توصیفی-تحلیلی به روش سرشماری بر روی کلیه دانشجویان مامایی مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی رشت، (نیمسال دوم 92-1391) انجام شد. روش گردآوری داده ها پرسشنامهایی مشتمل بر سه قسمت: مشخصات فردی، پرسشنامههای سلامت عمومی گلدبرگ و هوش هیجانی شیرینگ بود. یافته ها: میانگین نمره هوش هیجانی و سلامت عمومی دانشجویان به ترتیب 29/14±53/50 و 22/11±85/22 بود. اکثریت دانشجویان (60 درصد) در سطح سلامت کامل قرار داشتند. بین میانگین نمره کل سلامت عمومی و هوش هیجانی دانشجویان با میانگین معدل آنان ارتباط آماری معنیدار وجود نداشت؛ ولی بین میانگین نمره کل هوش هیجانی و نمره کل سلامت عمومی دانشجویان همبستگی آماری معنی دار مشاهده شد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه حاضر بین مولفه های هوش هیجانی و مولفه های سلامت عمومی همچون عملکرد اجتماعی، افسردگی و اضطراب همبستگی مثبت وجود دارد؛ که میتواند منجر به ارتقای سطح تحصیلی گردد. از این رو توجه به هوش هیجانی و برنامه ریزی در جهت رشد آن برای حفظ سلامت عمومی امر بسیار مهمی است.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Educational achievement, Student, General health, Emotional intelligence |
Subjects: | WM Psychiatry |
Divisions: | Reserach Vice-Chancellar Department > Journal of Clinical Nursing and Midwifery Journal of Clinical Nursing and Midwifery |
Depositing User: | Users 1 not found. |
Date Deposited: | 23 Aug 2017 05:55 |
Last Modified: | 29 May 2018 09:21 |
URI: | http://eprints.skums.ac.ir/id/eprint/3507 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |